Na neděli 3. září jsme připravili jízdy historického vlaku po pražských tratích. Souprava výletního vlaku byla složena z lokomotivy 751.149 společnosti TRAK Rail a soupravy retro rychlíkových vozů v řazení: vůz 1. třídy s 54 místy řady A150 (VIRK), lehátkový vůz řady Bac (VIRK) a lehátkový vůz řady Bac (JUMA).
Vypraveny byly dva spoje, první odjel ze Smíchovského nádraží v 9:02 h a druhý v 13:02 h, okružní trasa trvala přibližně 2, 5 h. Atraktivní trasa byla sestavena s cílem projet všechny dostupné tratě bez pravidelné osobní dopravy, všechny tunely a významné železniční mosty. Z technických důvodu nebylo možné projet trať na Žižkov, která je dlouhodobě odstřihnuta od zbytku železniční sítě a také Bubenečský tunel, ve kterém probíhá výluka z důvodu modernizace stanice Praha-Bubny. Brilantně se podařilo zorganizovat průjezd odstavným nádražím Praha jih, kde došlo k prodloužení výluky, kdy nebylo možné projet tzv. z „Vjezdu“ do „Záběhlic“. Pro průjezd jsme využili „novou spojku“, která odbočuje ve stanici Praha-Vršovice výhybkou č. 1 a dále pokračuje kolejí č. 900. Oba spoje byly slušně obsazeny, přičemž s odpoledním spojem cestovalo více cestujících, a nechyběly ani zahraniční turisté, které přilákala nevšední lokomotiva i možnost prohlédnout si Prahu trochu z jiné perspektivy. Akci zařadíme mezi naše tzv. „stálice“ a určitě se objeví i v nové sezóně 2024.